13 saker jag tycker om


1. Den sista ljusa soltimmen på kvällen.

2. Att det verkligen finns människor som uppriktigt bryr sig om någon annan, och helhjärtat kan säga: hur mår du?

3. Tjockmysiga och stickade tröjor som får en att tänka på de halvkalla kvällarna om hösten.

4. En kalender. Finns det något bättre än en extra hjärna? (dock har jag inte tagit förnuftet tillfånga och börjat använda en, ännu)

5. Stillhet mitt i all storstadsröra.

6. De som vågar ta klivet längre och göra det som många andra annars aldrig hade vågat. Som att flytta utomlands, ifrån sina föräldrar eller byta jobb. Bryta mot samhällets normer och våga leva livet fullt ut.

7. När någon kan medge sina svagheter utan att skämmas.

8. Positivitet.

9. En stor, varm och fluffig säng att ligga i hela dagen.

10. De söta och ensamma tanter som blir så glada när man pratar med dem. Deras tack får mig att må bra en hel dag, om inte mer.

11. Franska språket.

12. Den långa känslan efter att ha sett en väldigt bra film.

13. Chansen jag och alla andra ger sig själva så länge de blickar framåt och kämpar vidare. Ingen motgång är för stark och ingen förlust kan bli för stor så länge man inte sätter band för sig själv.

 

 


Kommentarer
Postat av: Pontus

Du är en klok kvinna kära vän :)

2010-08-19 @ 12:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0