fält & tält

Godkväll!
Sitter på logementet i handduk, med nymålade tånaglar och en turban runt huvudet.
Har precis tränat och fastnade sedan här, framför datorn.
Har bott ensam i logementet nu i helgen då mina killar jobbar natt, och jag dag. Så vi ser bara varandra vid uppställningen kl 07.00.
Känner mig som en liten förrädare som byter vaktlag mitt i allt, men snart är jag tillbaka igen!

Imorgon går jag inte på förrän 19.00 så dagen kommer spenderas inne i stan med en annan tjej i plutonen. Shopping, fika och mat är det som står på schemat. Behövligt efter fält tycker jag :)

Just det, fält ja! Nu i efterhand tycker jag mest att det var jävligt roliga övningar och att vi hade tur med vädret. Men när vi väl var där ute, sprang, ålade, kröp och sköt pansarskott i 30 graders sol, utan ett moln på himlen, var det jävligt jobbigt! Inte nog med det utan det var myggor till förbannelse. Lite sömn blev det också, sov väl i snitt 2-3 timmar per natt.

Natten till i torsdags satt jag eldpost mellan 02-06. Vi skulle dock upp vid 05 så jag tyckte det var lämpligt att släcka kaminen precis innan jag skulle väcka de andra. Hängde därför över kaminen för och se om det var någon mer glöd, vilket det inte var, men likförbannad sprakade det och luktade rök. Kollar då snett uppåt och ser 30cm höga lågor, som når upp till tältduken. Då är det lyktan som har tagit eld i en t-shirt och ett par strumpor och ett par sekunder senare är hela tältet fyllt med tjock rök och en skrikandes Johanna.
Såhär i efterhand skrattar vi åt det, allas reaktioner och de uppbrända grejerna.
Det som gör det ännu mer komiskt var att jag kollat fel på klockan, hon var 04 och inte 05 vilket gjorde att vi fick "sova" 1 timme till, i ett rökfyllt tält utan värme. Glada miner!

Annars var det en bra vecka! Fick åka pansarskyttevagn och stå i luckan på taket och skjuta ut mot de andra medan löjtnant körde och sköt samtidigt. Han hade satt ksp:en (kulsprutan) i passagerarsätet med pipan ut genom fönstret och pepprade på så in i. Riktigt kul.

Nej, nu tänkte jag smörja in mig, klä på mig, leta upp de andra, kolla på en film och sedan sova.
Goodnight my dears!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0