tankar

Ibland kan jag känna att jag har för mycket fritid. Det har dock inte hänt så många gånger den senaste tiden, och jag kanske ska vara glad för det.

TANKE 1
Finns det människor som fortfarande säger "brandgul"? Eller dog det uttrycket samtidigt som "för femtioelfte gången"?



TANKE 2
Finns det NÅGON som gillar de där ihåliga lakrisarna i Gott och Blandat? Jag har under mitt 20 år gamla liv inte träffat på en enda som säger att de är mer än "okej".

Komigen. Finns det en enda själ där ute? VISA ER!

 

Det borde vara en raggningsreplik det där. "Hallå, jag äter de ihåliga godisarna i Gott och Blandat. Vi kan komplettera varandra".




TANKE 3

Kan man förresten kalla mat efterbliven? Alltså om någon har glömt lite chips hemma hos mig. Är den då "efterbliven"?

 

Jag tycker det.

 



FAKTUM

Jag fick något event-vad-det-nu-heter-delta-eller-inte förfrågan på Facebook om jag ville springa ett marathon.

 

Hahahahahaha.

 

Vänta.

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

 

Okej. Seriöst nu.

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

 

Eller okej.

 

HAHAHAHA.

 

Nej.

 

HA.




FAKTUM ALTERNATIVT TANKE 4

Varför är alltid vätskan blå i mensreklamer? Så vitt jag vet är det ingen som blöder spolarvätska i alla fall.

 

Antagligen är det för att det vore för vulgärt med blod i TV. Men alltså, de hade inte behövt ta med klumpar eller sådana trevliga saker. Bara blod. Eller möjligtvis en röd vätska. Varför just blå liksom?

 

Apropå vulgärt. Det är okej för gamla människor att hångla i TV, men vi får inte visa blod. Gud förbjude.

 

Världen är fan snevänd ibland.




TANKE 5

Varför heter det egentligen SJÖmän, SJÖrövare och SJÖsjuk??? Det är ju på havet man är.


Kommentarer
Postat av: malin

2010-08-09 @ 01:33:22
URL: http://mecw.blogg.se/
Postat av: malin

1. jag säger "för femtielfte gången!"

2. jag ÄLSKAR de ihåliga lakritsarna i gott och blandat påsarna.

2010-08-09 @ 01:34:09
URL: http://mecw.blogg.se/
Postat av: Johanna

OJ, alltså verkligen OJ! Du är ett original.

2010-08-09 @ 01:39:01
Postat av: Mamma Eva

Pappa gillar de söta äckliga lakritsarna oxå.

Saknar dig jättemkt. Vill gärna komma och se hur ni har det och träffa alla dina killar...

Kul att få kommma till London! Det är du väl värd.

Puss och Kram mamma

2010-08-18 @ 22:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0