sista permissionen

Long time no seen.

Har hunnits med en hel del, oförutsedda och mindre festliga företeelser de senaste veckorna.

Förutom att ha blivit stamkund på Sahlgrenska så har jag missat slutövningen.
Vilket var skapligt förargande. Sista övningen, sista möjligheten att skjuta, sista chansen att KÖTTA gärnet.
Anledningen till detta var att jag natten till måndagen för 2 veckor sedan vaknade av en fruktansvärd smärta i bröstkorgen och hjärtat, andningssvårigheter och allmänt illamående.
Morgonen därpå besöktes sjukan på regementet där diverse tester gjordes och EKG:et visade att mitt hjärta slog för fort och i otakt. Läkaren ringde en taxi som på 2 röda hade kört mig till akuten på Sahlgrenska. Där undersöktes jag ytterligare och spenderade hela min vakna tid.
Gjorde 3 olika röntgen där de såg att jag hade någonting i min vänstra lunga. Fick åka tillbaka till regementet och blev sjukskriven veckan ut.
Natten till torsdagen upplevde jag liknande smärtor och fick åka in till akuten igen. Kom tillbaka till regementet vid halv 4 tiden på natten. Tur man har plutonskamrater som skjutsar, sällskapar och tar hand om en.
Nåväl, fick en bokad undersökningstid till den 1/12 och 2/12. Första dagen för provtagning och andra dagen för bronkoskopi.
Bronkoskopi, är djävulens påhitt, sannerligen. Med slang och kamera kollade de i min lunga, samt skar bort någonting, även det i lungan. Nu väntar jag på provsvaren och möjligen även medicinering.

Förutom detta spektakel kan jag inte påstå att mycket har hänt. Och nu har sista permissionen lidit mot sitt slut. Dags att ta tåget till Göteborg för sista gången, i detta syfte. Blandade känslor.

Fredag = MUCK!

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0