tankar

TANKE 1:

Visste ni att alla människor som fyller hundra år får brev från kungen? Är inte det coolt?

 

Jag hoppas att jag blir hundra år för jag undrar verkligen vad han skriver i brevet (alltså den dåvarande kungen eller drottningen, tror inte att herr Carl Gustav överlever mig. Fast man vet aldrig). Typ: "Haha, nu dör du snart!", eller  "Tack för den här tiden", eller kanske "Du måste ha ett förjävla bra immunförsvar".

 

Okej. Tror inte att kungen skulle svära. Men ändå.

 

Är det förresten en av kungens mycket viktiga arbetsuppgifter. Att skriva brev till gamlingar?

 

 


 

 

TANKE 2:

Jag har endast en person att ta hänsyn till i mitt liv just nu - mig själv. Så om det är någon gång jag ska flippa ur och göra spontana saker. Leva för dagen. Så är det nu. Inom en framtid, då jag förhoppningsvis har någon annan person i mitt liv att ta hänsyn till eller kanske till och med ta ansvar för, fungerar inte denna livsstil. Och då kommer jag inte heller att leva så.

 

Man behöver aldrig växa upp. Bara man är vuxen i situationer som kräver det.

 

 




TANKE 3:

 

Ibland undrar jag varför det är olagligt för en person under 20 år att köpa något alkoholfritt på systemet?

Det är nästan lika korkat som att de har lås på dörrarna på Statoil när de ändå ALLTID har öppet.

 



TANKE 4:


När väckarklockan ringer på morgonen, varför kollar man alltid vad tiden är? Vet man inte vad man ställt klockan på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0