if i was jesus

En dag på stan. Letandes efter bikini. Förgäves.
2 dagar efter muck = EGYPTEN!

Hemma från stan har jag lekt husmor och kommit fram till att jag saknar livet i det civila.
Dock inte så mycket att jag tänker släppa det militära, inte än. Jag är inte färdig där.
Samtidigt som jag sprang upp & ner till tvättstugan lagade jag tacos.
Efter det fick jag dåligt samvete när jag såg Johans hurtiga kommentar på Facebook om att han varit ute och sprungit. Så jag stack ut och sprang.
Duschat och kört hårinpackning och äntligen är det dags för lite efterlyst, ansiktsmask och té.

Innan jag ryckte in i lumpen hatade jag té. Smaksatt vatten, uärk.
Men efter att Herr Säf kommit in i bilden känns det nu ganska välsmakande.

Nu är jag dock trött på att knega som rekryt. Kungen, jag vill mucka!

Och Gode Gud som är i himlen, om du läser detta så bespara oss gärna regn, snö & blask de kommande 2 veckorna. Slutövningen kommer vara tillräckligt jobbig ändå. Amen

This is Lima India November Delta Hotel, over and out.


När vi ändå är inne på det där Gud och Jesus spåret
så kan vi lika väl lyssna på denna sköna låten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0